Wednesday 2 April 2014

kinds of people around us.

manusia akan selalu tidak berpuas hati dengan kita? walaupun kita baik macam mana sekalipun , mesti ada yang tak berpuas hati, masih mencari salah kita? walau pandai bijaksana sekalipun akan dipertikaikan kepandaian kita tu? people who are fond of judging others, commenting mistakes, exposing their flaws, busy talking people's lives are condemning themselves in doing so. it's just menunjukkan diri mereka sendiri sebenarnya. 
kalaulah kita semua dilahirkan sempurna, semua orang sempurna rasanya dalam dunia ini takkan berlaku semua ini? apa yang menyebabkan semua ni berlaku ? PHD maybe? PHD tu Penyakit Hasad Dengki? sejenis penyakit yang mungkin sangat merbahayakan diri sendiri dan orang lain? so please ignore this condition if you realize ada dalam diri tu . 
Dengan pengalaman sendiri, dah tentu sebenarnya sangat pahit nak hadapi liku liku kehidupan kita bila orang sekeliling kita hanya nampak negative pada kita, even kita ada buat perkara baik or membanggakan diri kita mesti akan ada yang pertikaikan ! sebagai contoh ; bila kita lulus dalam semua subjek yang kita ambil, then someone here cakap 'ala meniru boleh lah?' oh apa semua ni? dari kita nak happy then mood totally down with that statement ? nak tanya? tak boleh ke kita terima kelebihan orang dan kelemahan kita sendiri? just believe what our God say. 'siapa yang berusaha dia yang dapat' 

and then lagi satu masalah , perlu ke kita terasa dengan apa yang people around us post something at their wall at facebook or moment at wechat and someelse? macam aku sendiri pun kekadang suka dengan kata - kata tu then niat saja nak share , kot2 mana taw aokmer suke kan? salahkah? atau kita post macam meaning of true friends ke ? ramaikan kawan kita kat luar sana tu? tak semestinya tujukan dekat kawan yang dekat masa situasi sekarang ni? apa salahnya bertanya untuk siapa dan bukan pakai serkap jarang je nak main tuduh- tuduh then bergosip tak tertentu pasal dengan orang lain. ha kan awak tu yang dapat dosa? sy dapat pahal free-free gitu je. terima kasih daun keladi lah ye.
dan sejak dari tu aku kalau nak post pikir sampai 44kali biar afdal sebelum post tu, hehehe.. yela nanti tersilap langkah aku juga yang kena kan?
dahlah kalau nak huraikan satu-satu persoalan , rasanya sampai esok jari jemari aku ni menari atas keyboard ni? hehehe .
so.................... kesimpulannya? 
entah lah, kekadang aku pun binggung , what i have done to them? i try my best to be a positive person , i try hard hard and hard? but it doesn't work.i'm totally depressed with this situation . i can't cope with this.someone please give me some motivation so i can motivated my self to be a good person in this environment.


Hey ! Dah Bace ? Thankx , love you ! korank mmg HOT !

No comments:

Post a Comment